سه شنبه یکم آبان ماه

رستمی: حضور در کاپ آزاد آسیا، برای جودو ایران حائز اهمیت است

سرمربی تیم ملی جودو جوانان گفت:حضور در مسابقات کاپ آزاد آسیا هم از لحاظ رنکنیگ برای ما حائز اهمیت است و هم اینکه یک دیدار تدارکاتی پیش از اعزام به قهرمانی آسیا است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، ایوب رستمی سرمربی تیم ملی جودو جوانان، در مورد اعزام تیم ملی جودو به مسابقات بین المللی کاپ آزاد قزاقستان، گفت: در حال حاضر سومین اردوی تیم ملی جودو جوانان را در  مجموعه ورزشی انقلاب و در آکادمی ملی المپیک پیگیری میکنیم.طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده، قرار است تیم ملی به مسابقات کاپ آزاد آسیا در قزاقستان اعزام شود.

سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که این رقابت ها جز رنکینگ نیز محسوب می شود یا خیر گفت: مسابقات کاپ آزاد آسیا که قرار است طی روزهای ۱۶ و ۱۷ تیرماه در قزاقستان برگزار شود. این رقابت ها جز مسابقات مهم در آسیا محسوب می شود که در سطح جهانی نیز اعتبار دارد و با توجه به اینکه در آسیای میانه این رقابت ها برگزار میشود،کشورهای صاحب نام در جودو مثل ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و… حضور خواهند داشت. این کشورها به دلیل نزدیک بودن به قزاقستان قطعا با حداکثر نفرات در این مسابقات حضور خواهند داشت. گرفتن مدال در کاپ آزاد آسیا  باعث میشود رنکینگ بچه ها بالا برود و در جدول مسابقات رسمی شرایط بچه های ما بهتر شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تیم ملی جودو نوجوانان و جوانان قرار است اوایل شهریورماه در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کند،این رقابت ها میتواند محکی خوبی باشد برای شناخت نفرات برتر، در واقع این رقابت ها هم از لحاظ رنکنیگ برای ما حائز اهمیت است هم اینکه یک دیدار تدارکاتی پیش از اعزام به قهرمانی آسیا است.البته که رییس فدراسیون جودو تلاش بسیار زیادی را انجام داده و پس از اعزام به کاپ آزاد ما قرار است مردادماه نیز در یک اردوی تدارکاتی خارجی نیز حضور داشته باشیم و پس از آن با  آمادگی کامل به قهرمانی آسیا اعزام شویم.

رستمی در پایان صحبت های خود عنوان کرد: تمام برنامه ریزی ها انجام شده تا بتوانیم در قهرمانی آسیا نتایج مطلوبی را کسب کنیم، با کمک سایر مربیان در تیم ملی با دقت و نظم خاص اردوها را پیگیری میکنیم. سومین مرحله اردوی تیم ملی متصل به اعزام است و  با ترکیب ۸ ملی پوش  به مسابقات کاپ آزاد آسیا اعزام خواهیم شد.

منبع:خبرگزاری فارس

پایان پیام/